Wojewódzki Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Lublinie 
 
Advertisement
 
 
 
 
Menu witryny
WIJHARS
INSPEKTORAT
KIEROWNICTWO
WYDZIAŁY
SCHEMAT I REGULAMIN ORGANIZACYJNY
ZADANIA INSPEKCJI
PODSTAWY PRAWNE
SYSTEM ZARZĄDZANIA
SPOSOBY ZAŁATWIANIA SPRAW
FORMULARZE
WYNIKI KONTROLI
KONTAKT
SZUKAJ
System przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym
OGŁOSZENIA
Polityka prywatności
WIJHARS arrow SYSTEM ZARZĄDZANIA
SYSTEM ZARZĄDZANIA PDF  | Drukuj |

 

Odnośnik do aktualnego certyfikatu ISO 9001:2015

 

 

 

Polityka jakości IJHARS

 

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) jest jednostką administracji rządowej, podległą ministrowi właściwemu do spraw rynków rolnych.

IJHARS, realizując w sposób profesjonalny i bezstronny ustawowe zadania, chroni interesy ekonomiczne konsumentów poprzez wykrywanie artykułów rolno-spożywczych
o niewłaściwej jakości, w tym zafałszowanych, zapobieganie nieuczciwej konkurencji oraz zapewnienie żywności odpowiedniej jakości.

Kierownictwo i pracownicy IJHARS deklarują bezwzględne przestrzeganie norm prawnych i etycznych zapewniając realizację zadań zgodnie z ideą „IJHARS Urzędem Wolnym od Korupcji”, jak również niezależność od jakichkolwiek nacisków i wpływów, które mogłyby niekorzystnie oddziaływać na jakość ich pracy.

IJHARS zdefiniowała następujące strategiczne cele jakościowe:

  • przeciwdziałanie wprowadzaniu do obrotu artykułów rolno-spożywczych o niewłaściwej jakości     
    handlowej, w tym zafałszowanych,
  • zapewnienie stałego rozwoju potencjału analitycznego laboratoriów,
  • zapewnienie efektywnej współpracy i aktywnego udziału Polski w pracach Komisji Kodeksu Żywnościowego FAO/WHO, Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ, Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju oraz organów Unii Europejskiej.

Powyższe cele są realizowane poprzez:

  • wykonywanie zadań zgodnie z obowiązującym prawem i przyjętą strategią Państwa w zakresie przeciwdziałania korupcji,
  • przeprowadzanie kontroli w sposób jednolity, profesjonalny i skuteczny,
  • wnikliwe i rzetelne rozpatrywanie skarg, wniosków, odwołań i zażaleń,
  • zapewnienie jawności i przejrzystości działania z zachowaniem ochrony informacji ustawowo chronionej,
  • racjonalne gospodarowanie środkami publicznymi oraz posiadanym mieniem,
  • współpracę z krajowymi i zagranicznymi jednostkami administracji publicznej, jednostkami badawczymi 
    i naukowymi, krajowymi organizacjami branżowymi oraz z organizacjami międzynarodowymi 
    i instytucjami Unii Europejskiej,
  • stały rozwój zawodowy pracowników, poszerzanie ich wiedzy i umiejętności,
  • zapewnienie właściwych procesów komunikacji w IJHARS,
  • kształtowanie etycznej postawy pracowników,
  • monitorowanie wszystkich zidentyfikowanych procesów realizowanych w Inspekcji pod kątem osiągania zamierzonych celów i wyników,
  • identyfikację, analizę oraz ocenę występujących ryzyk i pojawiających się szans oraz podejmowanie działań w odpowiedzi na nie,
  • ciągłe doskonalenie wdrożonego i utrzymywanego systemu zarządzania jakością, poprzez podejmowanie działań usprawniających działanie Inspekcji.

Pracownicy IJHARS są świadomi istoty i ważności wykonywanych zadań, swojego wkładu w skuteczność systemu zarządzania jakością oraz z pełnym zaangażowaniem realizują Politykę Jakości, przez co umacniają zaufanie klientów i interesariuszy do Inspekcji.

Najwyższe Kierownictwo IJHARS deklaruje swoją odpowiedzialność za utrzymanie skutecznego systemu zarządzania jakością i ciągłe jego doskonalenie oraz spełnienie mających zastosowanie wymagań, w tym: przepisów prawnych i normy PN - EN ISO 9001:2015 oraz wymagań wewnętrznych.

W imieniu Najwyższego Kierownictwa IJHARS.

Dyrektor Generalny - Ewa Krzyżewska- Kuran                              

Zastępca Głównego Inspektora -Magdalena Świderska                                               

Główny Inspektor - Andrzej Romaniuk

 
 
© 2018 Wojewódzki Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Lublinie :: Jomla
1.0